NASZ ZESPÓŁ

dr n. med. Marcin Kopka

Dr Marcin Kopka jest absolwentem Wojskowej Akademii Medycznej w Łodzi. W 2008 roku uzyskał specjalizację z neurologii w Wojskowym Instytucie Medycznym. Obecnie pracuje w Wojskowym Instytucie Medycyny Lotniczej w Zakładzie Bezpieczeństwa Lotów, gdzie w 2012 roku obronił rozprawę doktorską zatytułowaną „ Badania zależności czynności bioelektrycznej mózgu i serca”. Ponadto jest zatrudniony w Przychodni Przyklinicznej Wojskowego Instytutu Medycyny Lotniczej oraz współpracuje z Główną Wojskową Komisją Lotniczo-Lekarską. Jako członek naszego zespołu prowadzi szkolenia (EEG, HRV) oraz jest odpowiedzialny za nadzór merytoryczny nad materiałami dydaktycznymi.

 

  

dr Paweł Borkowski

Informatyk, filozof, logik, kognitywista. Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o poznaniu i komunikacji. Adiunkt w Zakładzie Informatyki Stosowanej Instytutu Matematyki i Informatyki Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Autor podręczników do informatyki, elektroniki i programowania mikrokontrolerów. Kierownik Laboratorium Badań Eksperymentalnych Biofeedback im. św. Ojca Pio.

 

 

mgr Rafał Szewczyk

Jest pracownikiem naukowym na SWPS Uniwersytecie Humanistycznym w Warszawie i doktorantem Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jako badacz swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół zagadnień związanych z funkcjonowaniem poznawczym. Jest autorem artykułów na temat prowadzenia terapii i treningów biofeedback a także autorem publikacji na temat skuteczności treningów pamięci roboczej. Interesuje go również wpływ treningu muzycznego na szeroko pojęty rozwój poznawczy. Jako terapeuta specjalizuje się w zakresie treningów biofeedback i pamięci roboczej, nieobce są mu również zagadnienia związane ze stresem i problemy o podłożu emocjonalnym. Przeszedł szereg szkoleń z zakresu rehabilitacji procesów poznawczych. Doświadczenie zdobywał pracując z pacjentami w Polsce, jak również podczas konsultacji w klinikach w Republice Czeskiej.

 

mgr Agnieszka Olszewska

Psycholog, neurologopeda, nauczyciel nauczania początkowego. Założycielka Centrum Diagnozy Terapii i Edukacji LILAVATI. Od ponad 10 lat pracuje z osobami dorosłymi i z dziećmi z różnymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego (zaburzenia mowy, pamięci, spostrzegania, orientacji, funkcji wykonawczych, czytania i pisania itp.) oraz z ich bliskimi. Specjalizuje się w diagnozie i terapii neuropsychologicznej i neurologopedycznej oraz terapii wad wymowy. Certyfikowany terapeuta i nauczyciel Metody Warnkego w Polsce oraz Metody Mathjogs Grupy Edukacyjnej Helen Doron. Ukończyła liczne kursy zakresu logopedii oraz psychologii: kurs kwalifikowanego tłumacza języka migowego I stopnia, Specjalistyczny Warsztat Rozwoju Osobistego „W kręgu mandali”, kurs Komunikacji Wspomagającej i Alternatywnej, Diagnoza neuropsychologiczna w zespole ADHD, EEG Biofeedback I stopnia, QEEG, MathJogs, poziomy 1-3, 4-6 – nauczanie matematyki metodą opracowaną przez Grupę Edukacyjną Helen Doron, EZO – fizyka dla najmłodszych  (Eksperymentuj, Zrozum, Oblicz – autorski projekt nauczania fizyki M. Grabis). Praktyk z zacięciem badacza.

 

mgr Mirosława Niewiarowska

Jest psychologiem i terapeutą. Absolwentka Studium Psychoterapii Psychoanalitycznej, studiów podyplomowych w Monachium w zakresie diagnozy i zintegrowanej terapii relacji rodzice – niemowlę/małe dziecko, studiów podyplomowych Terapia przez Sztukę. Zajmuje się diagnozą i terapią problemów emocjonalnych dzieci i młodzieży, problemami rozwoju emocjonalnego i poznawczego dzieci i młodzieży z deficytami rozwojowymi i zaburzeniami zachowania (w warunkach szkoły specjalnej) oraz terapią osób dorosłych. Posiada doświadczenie w zakresie leczenia zaburzeń psychosomatycznych, lękowych, natręctw, tików.

 

mgr Marta Ratomska

doktorantka w katedrze Psychologii Eksperymentalnej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z uczeniem się, rozwiązywaniem problemów oraz efektywnością przetwarzania informacji na poziomie nieświadomym. Ponadto zajmuje się neuronalnym podłożem procesów uwagowych, wykorzystując do tego metodę neuroobrazowania elektroencefalograficznego (EEG).

Ukończyła studia ze specjalnością kliniczną, jednak najbardziej utożsamia się z orientacją psychologii pozytywnej. Od zawsze nurtującą ją kwestią w psychologii są czynniki umożliwiające pełny rozwój potencjału drzemiącego w człowieku. W pełni zgadza się ze słowami Mihalyi Csikszentmihalyi, że tym, co najbardziej intryguje w ludzkim zachowaniu nie jest przeciętność, ale to, co nieprawdopodobne (In human behavior, what is most intriguing is not the average, but the improbable).

 

mgr Aleksander Kucza

Aleksander Kucza Fizjoterapeuta, absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, praktyk specjalizujący się w Ortopedycznej Terapii Manualnej u małych i dużych pacjentów, absolwent pierwszej w Polsce specjalizacji z ortopedycznej terapii manualnej  dla fizjoterapeutów OMT Kaltenborn – Evjenth wg standardów międzynarodowej federacji zrzeszającej najważniejsze grupy terapii manualnej IFOMPT, ukończył liczne szkolenia z neurorehabilitacji. Specjalizuje się w łączeniu pracy ortopedycznej i neurologicznej u pacjentów z zamkniętymi uszkodzeniami narządu ruchu, problemami neurologicznymi generowanymi ośrodkowo na drodze rozwojowej lub nabyte na skutek urazów.

 

 

 

mgr inż. Wiesław Ratomski 

Jest serwisantem z długoletnim stażem. Zajmuje się on naprawą oraz serwisem urządzeń automatyki i aparatury medycznej. Posiada uprawnienia inspektora ochrony radiologicznej. W zespole Neurostimulus odpowiada za poprawne działanie aparatury medycznej.

 

 

 

 

 

Homo homini consulere debet.